Framme i Tyskland..

Min säng och garderob till vänster, mammas till höger, databordet bakom mig.Hallen. Sovrum rakt fram, kök till vänster, badrum bakom mig till vänster, ytterdörr bakom mig till höger.
Dra pilen över bilden för att se beskrivande text....

Vi åkte från Nybro med tåg igår kl12 och var framme i Pforzheim idag kl.9.30.
Vi tog taxi från stationen till kolpinghaus där vi ska bo (kostade 5.90 euro = ca 50kr)

När vi installerat oss lite på rummet gick vi till lidl, som låg ca 5 min gångväg från där vi bor. Tydligen tar de inte visa-kort där så vi fick betala kontant (väldigt ovant, och så hade vi ju inte överdrivet mkt kontanter heller), vi får försöka hitta en uttagsautomat senare idag eller imorgon.

Det blev kycklingfilé med creme fraiche-sås, sallad och tomater till middag idag, äntligen riktig mat!
Vi åt på McDonald's igår (ceasarsallad med kyckling och McFeast-sås),  inte  jättegott, men gick att äta.

Får se om vi går ut lite senare och kollar vart Klemans klinik ligger och kolla om det finns några roliga affärer:)

Kommentarer
Postat av: lg

fint rum

2009-02-21 @ 11:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0