Första besöket hos Klemann

Minocyklin, medicin nr1
Var hos dr. Klemann för första gången idag.
Han förklarade väldigt grundligt om hur borreliabakterien beter sig osv...
Han visade olika behndlingsmetoder och berättade hur de funkar och vilka han rekomenderade.
Vi var inne hos honom i nästan två timmar, han pratade inte jättebra engelska men man förstod honom och mamma var ju med och kunde översätta från tyskan.
Behandlingen bli förmodligen enligt följande;
Minocyklin (tablett) en gång idag, två imorgon.
From måndag intravenöst doxycyklin morgon och minocyklin kväll.
Efter en vecka sedan får vi se om jag ska få en intravenös medicin till, skulle vara dyr (ca 300 per dos) men väldigt effektiv.

Måttstocken på hur bra medicinen funkar är tydligen hur dåligt jag mår. Ju sämre jag mår desto bättre vet vi att medicinen funkar. Kul...

Kommentarer
Postat av: ingalill eklund

håller på att inte längre kunna lyfta mina armar o ben borreliapos o ryggmärgsprov neg(1 vit blkr)hjärtat sviktar o musklerna tynar. fyra veckors antibiotika gav inget, har ngn provat c-vitamin o salt i ganska stora mängder?

2010-09-14 @ 17:46:52
Postat av: Mathias Aspengren

Hej!

Mycket intressant om din resan till Dr.Klemann. Jag har varit sjuk sedan Februari den 16:de med extremt ont i huvud (samt tryck ibland), ont i nacken och högfrekvent tinnitus som dom domminerande symtomen. Hemskt!! och alla dom andra symtomen som domningar, yrsel, illamående, syn-problem, stickningar, Värk i hela kroppen etc.. etc. Och jag maila Dr.Klemann och han ville jag skulle komma ner, dock så är det inte gott om pengar.. så det går inte nu. =( Men han sa att han då brukar då ge en kombination av Clarithromycin och Doxycyclin (eller Metronidazol). Så nu har jag beställt antibiotikan själv och hoppas jag kan bota mig själv. Beställde 100st Doxycyclin 100mg och bara 12st Clarithromycin 250mg till att börja med. Där jag beställde rekommendera läkaren 2x200mg Doxycyclin om dagen, den andra sa dom inget om. Men tar nog en Clarithromycin 250mg på kvällen. Dock står man nu utan hjälp från svenska läkare, som i mina ögon är helt värdelösa, och kan inget om Borrelia eller Neuroborrelios, så jag ska fan skriva insändare till tidningar osv. när jag väl mår bättre och berätta vilka idioter svenska läkarna är. Tack för en liten intressant läsning på din blogg och lycka till i fortsättningen med alla där ute som lider, och inte får hjälp av dom inkompetenta svenska läkarna. Vi får hoppas det ändras snart.

/Mathias A.

2011-06-23 @ 12:28:30
Postat av: jazzieZ

Hur gjorde du när du beställde Doxycyklin? Jag har haft kroniskt ont i huvudet i ca fyra år, nack- och käkstelhet och en hel radda andra saker. Senaste läkaren gav mig Kåvepenin ... Jag har antikroppar mot Borrelia men enligt läkarna är det inte det som ger mig problem. Det tror inte jag på helt enkelt. Vore otroligt tacksam för tips.

/JazzieZ

2011-10-06 @ 13:56:07
Postat av: ASPEN

Sen jag skrev inläggen ovan har jag bara blivit värre... värken tinnitusen allt! är inne på en 2v kur nu med 200mg Doxy, mest i desperation att nåt skall hända. HAr bara gjort 3st blodprover och inga borellia-antikroppar har hittas, men det är ingen garati, svenska prover suger, har redan tjafsa med en läkare om sSveriges dåliga kundskap om Borellia. Hade jag haft pengar hade jag ju självklart åkt till Dr. Wolfgang, finns ju Borrelia center i Norge för den som inte visste och läser detta. Dock är det riktigt dyrt på kliniken i Norge, tror Tyskland blir billigare, beror på ifs. hur länge man måste stanna och osv. - JazzieZ, jag kan ju inte garantera att det kommer hjälpa dig med antibiotikan, jag ville inte nämna stället jag köpte från så det sprids och stället stängs ner men det verkar inte så. (goldpharma.com)heter stället jag beställde ifrån, dock har dom inte produkterna där (kanske så dom klarar sig) för jag beställde "Doxycycline" av ett tyskt märke (läkemedelsföretag) och det kom i vadderat kuvert skickat från Tyskland. Och sedan beställde jag "Claritromicina" Från ett Spanskt läkemedelsföretag och det kom ett vadderat kuvert från ja just det Spanien. Så "goldpharma.com" har kontakter i dvs länder där läkemedlen produceras. DÅ när jag bäställde på "goldpharma.com" kommer det också ställas frågor och läkare kommer godskänna osv. Det är upp till var och än, ansvaret är ert, läs på och var säker på att ni inte är Allergiska. "goldpharma.com" säljer inga olagliga droger, starka smärtstillande och så. Funka bra för mig att beställa med VISA, frakten gick förhållandevis fort.

2012-03-22 @ 23:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0