Uppdatering

Har nu varit hemma från Tyskland ca 1½ månad.
Jag äter 500g (1 tablett) Clarithromycin morgon och kväll och 100g (1tablett) minocyklin morgon och kväll.
Mår för det mesta bättre och bättre, men är dock väldigt trött  av penicillinet. Är så trött av medicinen att jag gått från att rida minst 5-6 ggr i veckan (detta var alltså innan Tysklandresan, med obehandlad borrelia) till att orka rida korta och lätta pass ca 2ggr i veckan.

Har blivit beviljad att ta leverstatus och blodvärde på vårdcentralen, vilket var en otrolig lättnad. (Detta behöver kollas pga att jag äter så mkt penicillin under så lång tid)


Om allt går som jag tänkt mig tänker jag fortsätta äta medicin under maj också, och sedan ta en paus under sommarmånaderna. Penicillinet gör att jag inte kan vara ute i solen, man får hemsk soleexem annars. Fick solexem under kuren i våras (2008), var ute och red utam hanskar och dagen efter hade jag knappt nån hud kvar på handflatorna:(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0