Min drömtatuering

Jag har funderat på att skaffa tatuering sedan lite innan jag fyllde 18 men inte riktigt vågat då jag velat komma fram till den perfekta tatueringen. Nu fyller jag snart 20 och jag har fortfande samma bild i huvudet av hur den ska se ut, så det känns som det ska vara rätt.

Feminimt och diskret
Som ett smycke, inte en täckande målning.
Luftig tatuering med kanske lite romantisk goth-känsla över det hela.



Placering
Hade tänkt mig en tattuering en med ungefär den här placeringen;
Liten bit upp på baksidan av nacken, ner en bit och sedan längs baksidan/översidan (precis så man inte ser den framifrån) på baksidan av axeln, ner på armen ca 1dm (ska kunna täckas av en normalkort t-shirt) och ner över skulderbladet med en vit lilja ganska mitt på skulderbladet.

Placeringen på tatueringen

Den här tatueringen har nästan samma placering som det jag tänkt mig, fast hennes går inte över skulderbladet, och så är det en ganska ful och platt tatuering.
Nästan samma placering som jag tänkt mig



Mönster
Har velat lite fram och tillbaka om jag vill ha som en ranka eller lite sirligt goth-liknande mönster, som en tjejig tribal, och har nog kommit fram till att det ska vara den lite sirliga tjej-tribal-varianten.
Ungefär som de här tatueringarna;


Liljan
Jag tycker om liljor och skulle vilja ha en vit lilja i realistisk stil invävd i tatueringen, själva liljan ska sitta ungefär mitt på skulderbladet.

Den här liljan är superfin
 

Eller kanske en vit tigerlilja?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0