Skitdag

Red Humla en liten runda idagRed Humla en liten runda idag
Jag har borrelia och har haft i mer än ett år, svenska läkare är väldigt mycket efter i forskningen på borrelia och därför har jag inte fått den behandlingen jag behöver, vilket gjort att jag inte  blivit av med sjukdomen trots att de gått så lång tid. Mina vanligaste symtomer är extrem trötthet och värk i muskler och leder.

Mådde jättedåligt när jag vaknade i morse, hela kroppen en bara värkte och alla musklerna hade dragit ihop sig och blivit stela, avgjort inte så man ska känna närman vaknar efter ca 10 timmars sömn.  Har skolstallet på ondsdagförmiddagarna men det kändes inte som nån bra ide så jag sjukanmälde mig på förmiddagen och gick  bara på naturkunskapen efter lunch.



Mådde bättre efter sista lektionen så jag gav mig ut och red Humla en stund, ingen bra ide.
Var ute i ca 30 min, red i alla gångarter men tog det ganska lugnt själv och bara lät henne gå rakt fram.

Resultatet; en sträckt bröstmuskel (det gör så j****a ont, bara bultar och så kan man inte andas utan att det gör ännu ondare) och en rejäl huvudvärk, för att inte tala om att jag var så¨slut i kroppen att det kändes som knäna skulle vika sig under mig, om inte huvudvärken gjorde att jag svimmade först förstås. :)


Nepp, ingen bra dag för Carolina idag. Får hoppas morgondagen blir bättre, då ska vi gå lucia! :)
Tog några bilder på Humla innan ridturen, de blev inte jättebra men snön var så fin att jag inte kunde låta bli.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0